Vládkyně nad českou zábavou a vkusem, TV Nova, ztrácí dech. Opouštějí ji diváci a majitel se jí prý chce raději zbavit. A nikdo neví, proč už lidé nezbožňují svoji Novu tak jako dřív.
Dosud tak pyšně hýčkaná sledovanost televize Nova klesla pod hranici čtyřiceti procent, což je v někdejším království Vladimíra Železného považováno za „magickou“ hranici mezi úspěchem a neúspěchem. Odpadlíci se přesunuli ke druhé zdejší komerční stanici Primě. Dlouhodobý plíživý trend na sebe strhl pozornost až teď, drtivou primovní výhrou v zápase nasazených reality show. Fakt, že český divák opustil svoji dlouholetou nezpochybnitelnou jistotu, samozřejmě vzbudil zvědavost a údiv.
Trh komerčních televizí tady byl totiž dlouhá léta jasně rozporcován mezi obra a trpaslíka. Ten první, Nova, si záhy po svém vzniku v roce 1994 získal srdce většiny diváků, jejichž hlad po zábavě a informacích tišil béčkovou produkcí filmových studií a chytře odlehčeným zpravodajstvím. Díky dobrým vztahům svého vedení s těmi správnými kruhy přestál všechny krize. Chudá příbuzná Prima byla s obrem na počátku svého vzniku majetkově provázaná, ochotně recyklovala filmové a seriálové odpadky spadlé z jeho stolu a dělbu reklamy vyřešila nepřiznaná, nicméně zjevná tichá dohoda – co zbude po Nově, je Primy. O nějakém soupeření či konkurenci nemohla být řeč. Nova vládla s padesátiprocentní či vyšší sledovaností, Prima se potácela někde na patnácti. A králi „nováků“…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu