Americká zpěvačka Madonna už neplní světová média jen svým sporem s židovskými učenci, zda má právo hlásit se ke kabale. Právě vydává nové album Confessions on Dancefloor (Zpověď na tanečním parketu). Shodou okolností právě dvacet let poté, kdy se coby vyzývavá diva poprvé objevila na scéně pop music. Po neúspěchu své poslední desky American Life (nejhůře prodávané Madonnino album vůbec) jako by se pokoušela spojit právě s vlastní minulostí taneční popové královny (samozřejmě s využitím všech možností dneška), a docela se jí to daří. A ani kabala nepřijde zkrátka – jediná klidnější píseň Isaac se inspiruje středověkým mystikem Jicchakem Luriou a zazní v ní hebrejština.
Nekrolog
Mileny Hübschmannové
v Respektu před dvěma měsíci končil větou, že zakladatelka české romistiky si vychovala dost následovníků na to, aby se na hodnotu romské kultury v Čechách už nikdy nezapomnělo. Příští týden ukáže, že je to pravda. Dva dny se bude v pražském klubu Roxy vzpomínat nejen na Hübschmannovou, ale i na její kolegyně Ha
nu Šebkovou
a
Editu Žlnayovou
, které zemřely v minulých letech. Hlavní slovo během benefičního koncertu Paťiv, jehož výtěžek půjde na dokončení projektu Významní Romové, který Hübschmannová začala se svými studenty, má romská hudba. V pátek od 18.00 zahrají třeba Bengas, Čilágos, Jan Áčo Slepčík nebo Vojta Lavička,…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu