Recepty pro zdraví a štíhlou linii
Unikátní kultura Bifidus Essencis, zdravá svačinka s tyčinkou z „čerstvého našlehaného mléka“, Nutela plná oříšků, mléka a energie. To všechno je podle reklamy ideální jídlo pro vás a vaše dítě. Ale je tomu opravdu tak? Je skutečně ideální servírovat dítěti k snídani čokoládu? A co všechna ta zdravím načichlá slova vlastně znamenají? V drtivé většině případů vůbec nic. Přesto se stávají stále častější součástí našeho životního stylu.
Unikátní kultura Bifidus Essencis, zdravá svačinka s tyčinkou z „čerstvého našlehaného mléka“, Nutela plná oříšků, mléka a energie. To všechno je podle reklamy ideální jídlo pro vás a vaše dítě. Ale je tomu opravdu tak? Je skutečně ideální servírovat dítěti k snídani čokoládu? A co všechna ta zdravím načichlá slova vlastně znamenají? V drtivé většině případů vůbec nic. Přesto se stávají stále častější součástí našeho životního stylu.
Kvapík v rytmu Jupíku
Agresivní a v mnoha případech klamavá reklama na nezdravé, cukrem a tukem překypující dobroty již dnes přináší své ovoce. Za posledních deset let se obezita v evropských zemích zvýšila o desítky procent, varují lékaři. V Česku dnes trpí nadváhou nebo je obézních 72 procent mužů a 68 procent žen. Trend nezdravé stravy je přitom nejnebezpečnější (a z pohledu reklamy nejúčinnější) pro děti, které minimálně do deseti let nedokáží rozlišovat mezi regulérním televizním programem a reklamním výplachem hlavy.
„Já jsem nadprůměrně kvalifikovaný konzument, takže reklamě na nezdravé potraviny nepodléhám, jen mě rozčiluje,“ říká Tamara Starnovská z Fóra pro zdravou výživu. „Na děti mají tyto reklamy ovšem drtivý dopad.“ Paní Starnovská ví, o čem mluví. Na oddělení dietologie v pražské Thomayerově nemocnici se věnuje pacientům, kteří se kvůli obezitě rozhodli vyhledat lékařskou pomoc – někteří i se svými potomky. Podle jejích slov se do jídelníčků malých…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu