Do Domu dětí a mládeže v pražských Dejvicích míří sto vrcholných manažerů z celého světa, aby tady udělali podivnou věc. Poslední březnový den dostane každý z nich kbelík barvy a štětec a ve skupinkách celý dům vymalují přesně podle návrhu dejvických dětí. Účet zaplatí mezinárodní firma Tyco, která ostatně ze svých šéfů utvoří i natěračskou úderku. Proč to ten podnik dělá?
Děti byly fajn
Odpověď je, že tím Tyco zabije několik much jednou ranou. Do Prahy by se její manažeři stejně sjeli k jednání o budoucí firemní strategii a dobrovolnická akce spojená s dárcovstvím pomůže utužit tým, přitáhne pozornost médií a zvýší firmě společenskou prestiž. Není divu, že podobných akcí v různých variacích poslední dobou přibývá. A „společenská odpovědnost“ firem se přes nadnárodní společnosti objevuje i u nás.
Velmi dobře propracovanou a inspirativní strategii má například finská Nokia. Vybroušeným programem Připoj se (Make a Connection) se Nokia snaží vést k samostatnosti mladé lidi. Loni z něj získal podporu například celoroční projekt „Radost dětem z dětského domova“ studentky Gabriely Šnorkové ze střední podnikatelské školy ve Frýdku-Místku. „Chtěli jsme, aby se děti co nejvíc dostaly mimo zdi domova mezi jiné přátele,“ říká Gabriela. Se spolužáky pro ně vymyslela různé výlety, návštěvy kina, posilovny nebo akci, kdy společně pomalovávali místní popelnice. „Děti byly fajn, problémy dělalo spíš vedení domova,…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu