Vyzkoušej si život nanečisto
Hluboké lesy plné elfů, temná skaliska obývaná armádami nemrtvých nebo rušná velkoměsta s nepřehlednými trhy a temnými uličkami. Někde se dohaduje obchod, někde odpočívá a jinde právě probíhá bitva statisíců bojovníků. Ačkoli by to tak mohlo vypadat, nejsme v dalším díle filmové série Pán prstenů. Tenhle virtuální svět vytvořila americká firma Blizzard a právě teď se v něm pohybují statisíce lidí z celého světa. World of Warcraft je nejmasivnější on-line počítačová hra na planetě a její příchod naznačuje, že zábavní průmysl čeká v nejbližších letech malá revoluce.

Hluboké lesy plné elfů, temná skaliska obývaná armádami nemrtvých nebo rušná velkoměsta s nepřehlednými trhy a temnými uličkami. Někde se dohaduje obchod, někde odpočívá a jinde právě probíhá bitva statisíců bojovníků. Ačkoli by to tak mohlo vypadat, nejsme v dalším díle filmové série Pán prstenů. Tenhle virtuální svět vytvořila americká firma Blizzard a právě teď se v něm pohybují statisíce lidí z celého světa. World of Warcraft je nejmasivnější on-line počítačová hra na planetě a její příchod naznačuje, že zábavní průmysl čeká v nejbližších letech malá revoluce.


Zapojte stroje
World of Warcraft není první počítačová hra, která umožňuje hrát najednou velkému množství lidí z různých koutů světa. První opravdu masovou internetovou hru vyrobila v roce 1997 firma Origin: programátor a milovník fantasy Richard Darriot tehdy poprvé stvořil velký hrací svět, kde se mohly pohybovat najednou tisíce lidí a komunikovat mezi sebou. Grafika odpovídala tehdejšímu výkonu počítačů a internetové hraní bylo dostupné pouze malé skupině lidí, protože drtivá většina světa byla k internetu připojena jen pomocí pomalé telefonní linky.
S rozvojem vysokorychlostního internetu on-line hraní získávalo postupně na přitažlivosti. Šílenství, které se strhlo při vydání World of Warcraft, ale počítačový svět dosud neviděl. Hra byla ve Spojených státech i Evropě vyprodána hned v prvních dnech po uvedení…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu