0:00
0:00
Kultura6. 3. 20055 minut

Přiblblí pankáči vracejí úder

Astronaut

Když v roce 1992 nahráli svoji první skladbu, všiml si jí proslulý hudební týdeník Melody Maker a ohodnotil ji jako snůšku „přiblblého punku“ – daft punk. Dnes už zapomenutý recenzent se tak nevědomky stal křtitelem jednoho z nejdůležitějších hudebních projektů elektronické hudby devadesátých let. Dva francouzské mládence totiž stručná charakteristika jejich hudby nadchla natolik, že z ní udělali název své formace. Z Darlingu se zrodil Daft Punk a vykročil ke slávě. Příští týden vydávají francouzští elektroničtí géniové svou třetí studiovou desku Human After All (Přece jen lidé), na kterou už po světě čeká přiblblé publikum v řádu milionů.

Jacquesi, ne

↓ INZERCE

A počkat si fanoušci museli dlouhé čtyři roky. Nikdo přitom nevěděl, co vlastně z nosiče nakonec zazní: muzikantské duo o sobě a o své práci s médii příliš nemluví. Thomas Bangalter a Guy-Manuel de Homem-Christo se potkali v roce 1987 při studiích v Paříži. Oběma mladíkům, obdivovatelům Jimiho Hendrixe, učarovalo v té době ještě ne příliš rozšířené techno a začali se mu věnovat. Všechny další tvůrčí pokusy po zmíněné prvotině již byly ovlivněny elektronickou hudbou a na mladé Francouze přitáhly pozornost producentů. A hned první singl Da Funk zaznamenal úspěch. Na taneční scénu přinesl zcela nový zvuk. Rukopis, který Daft Punk odlišil od všech ostatních. Mohutný repetitivní podklad, přes který hraje melodický motiv, počítačově zkreslená elektrická kytara. I videoklip Da Funk se…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc