Kofolové mámení ČSSD
ČSSD, strana slibující kdysi na své cestě vzhůru českým občanům „společnost vzdělání“, se rozhodla nezatěžovat voliče v nastávající kampani už ničím jiným než osvědčenou zábavou.
ČSSD, strana slibující kdysi na své cestě vzhůru českým občanům „společnost vzdělání“, se rozhodla nezatěžovat voliče v nastávající kampani už ničím jiným než osvědčenou zábavou. Turné najatých hvězd, propagující stranu podle vyzkoušených strategií světa reklamy a marketingu, nese podle sociologů zprávu o české politice a společnosti roku 2004.
Totalita? No a co?
Martina Vobejdová (28) se už nemůže dočkat. Vyučená švadlena, která je momentálně doma na mateřské s prvním dítětem, pokuřuje vedle manžela Luboše, jinak mistra firmy podnikající v automobilovém průmyslu, před neesteticky hranatým Kulturním domem a těší se na největší společenskou událost Liberce posledních měsíců. Za dvacet minut začíná Hvězdný koncert. Manželé Vobejdovi si koupili dva lístky po stovce, aby uviděli a uslyšeli Ivetu Bartošovou, Michala Davida, Helenu Vondráčkovou a další osobnosti zdejšího popu. „Tady v Liberci se toho moc neděje, tak jsme rádi, že všichni přijeli. Symboly totality? A kdo?“ diví se Martina Vobejdová. Po další otázce se diví ještě víc. Předvolební kampaň sociálních demokratů? Oni s manželem volit nechodí, politika je nezajímá, nepřišli sem kvůli ní. „Všichni jsou stejní. Koho bych teda měla volit? Vždyť já je ani neznám,“ vysvětluje drobná černovláska v nažehlené košili.
Pár metrů dál postávají sedmdesátníci Miroslav Šonka a Josef Drahoš, členové ČSSD. Ne že by je popové hvězdy nezajímaly, ale oni přišli kvůli…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu