Jihokorejský režisér Kim Ki-Duk patří k nejpopulárnějším asijským filmařům současnosti. K jeho poznávacím znamením patří poetická melancholie, střídaná s drsnou ironií a záměrným šokováním diváka. Minulý rok se v českých kinech objevil v rámci projektu 100 Ki-Dukův snímek Ostrov, tento čtvrtek do distribuce přichází další dílo, drama Jaro, léto, podzim, zima… a jaro z roku 2003. Děj filmu se odehrává v kruhu – na začátku sledujeme starého buddhistického mnicha, který v malém chrámu postaveném na pontonech na jezeře vychovává mladého mnicha. Poklidnou rovnováhu naruší příchod nemocné dívky, která se chce v klášteře vyléčit. Mladík se do ní zamiluje a uteče s ní, po krvavých milostných peripetiích pak v závěru filmu nachází útočiště opět v chrámu. Dodejme, že sám Kim Ki-Duk se dva roky připravoval na dráhu buddhistického duchovního, tématu tedy dobře rozumí.
•••
Festival Ekofilm se nikdy nedokázal v českém prostředí prosadit mezi prestižní filmové přehlídky, zůstává spíše komorním setkáním lidí mimo hlavní proud a nezávislé trendy. I tak ale nabízí mnoho různých pohledů na přírodu, krajinu a jejich ochranu, k nimž by se člověk jinak dostával stěží. Tento rok proběhne v Českém Krumlově a Českých Budějovicích od pondělí 4. do neděle 10. října, hlavním námětem letošního ročníku bude voda. Diváci uvidí například dokumentární filmy o plitvických…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu