Zátiší s Audrey Hepburnovou
Pro pamětníky bude na výstavě fotografií Boba Willoughbyho v galerii Leica na Pražském hradě nejatraktivnější samo téma. Stručně a pádně je vyjádřeno názvem Audrey. Nepříliš běžné křestní jméno si veřejnost dodnes spojuje především s belgickou herečkou Audrey Hepburnovou (1929–1993), jež se po polovině minulého století stala jednou z nejpozoruhodnějších filmových hvězd.
Pro pamětníky bude na výstavě fotografií Boba Willoughbyho v galerii Leica na Pražském hradě nejatraktivnější samo téma. Stručně a pádně je vyjádřeno názvem Audrey. Nepříliš běžné křestní jméno si veřejnost dodnes spojuje především s belgickou herečkou Audrey Hepburnovou (1929–1993), jež se po polovině minulého století stala jednou z nejpozoruhodnějších filmových hvězd. Zazářila v řadě dnes už klasických hollywoodských filmů středního proudu s vyššími uměleckými ambicemi. Představovala v nich protipól výbojné americké sexbomby, jakou ztělesňovala její o tři roky starší soupeřka Marilyn Monroe. Obě se prosadily v témže roce 1953, Marilyn jako blondýnka v komedii Páni mají raději blondýnky, Audrey rolí princezny Anny v psychologické romanci Prázdniny v Římě. První o devět let později tragicky zahynula, stále však patří k nejtypičtějším ikonám americké civilizace. Druhá se po patnácti letech vzdala filmové kariéry, péči o svůj věhlas přenechala filmovým historikům a nové uplatnění nalezla v práci pro dětský fond UNESCO.
Autor snímků je podle průvodního letáku řazen k nejvlivnějším americkým filmovým fotografům a navíc prý patřil k blízkým přátelům herečky. Pro výstavu shromáždil kolekci dvou set fotografií, z nichž je v Praze k vidění zhruba polovina, nejstarší z roku 1953, poslední z roku 1966.
Výhradně navenek
Vystavené snímky pocházejí pouze z období, kdy se…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu