Za řeky sjízdnější
Dlouho v záloze trpělivě čekají na příležitost, potom rychle zaútočí, zasadí úder a stáhnou se zpátky do úkrytu. Letos se jim podařilo nepozorovaně propašovat parlamentem zákon, s jehož pomocí nám v budoucnu mohou vytáhnout z kapes miliardy a mezi jiným za ně zničit třeba část krásné Kroměříže. Nejde o odbojnou guerillu bojující jakýmikoli prostředky proti nepříteli. V akci je bratrstvo ctitelů průplavu Labe–Odra–Dunaj.
Dlouho v záloze trpělivě čekají na příležitost, potom rychle zaútočí, zasadí úder a stáhnou se zpátky do úkrytu. Letos se jim podařilo nepozorovaně propašovat parlamentem zákon, s jehož pomocí nám v budoucnu mohou vytáhnout z kapes miliardy a mezi jiným za ně zničit třeba část krásné Kroměříže. Nejde o odbojnou guerillu bojující jakýmikoli prostředky proti nepříteli. V akci je bratrstvo ctitelů průplavu Labe–Odra–Dunaj.
Kolem stromů a doleva
„Stálo by to miliardy, které by musely jít samozřejmě ze státní kasy,“ vysvětluje ve své pracovně na kroměřížské radnici zástupce starosty města Petr Sedláček (ODS). Kroměřížští radní se letos v únoru dozvěděli, že při schvalování novely Zákona o vnitrozemské plavbě proklouzl bez povšimnutí oběma komorami parlamentu pozměňovací návrh komunistického poslance Antonína Zralého, kterým se řeka Morava od ústí Bečvy po soutok s Dyjí stává „využívanou dopravně významnou vodní cestou“. Přeloženo do lidské řeči to znamená, že správce řeky, Povodí Moravy, je napříště povinen udržovat koryto v rozměrech a tvaru, jaké vyhovují provozovatelům těžké lodní dopravy. Jaké přesné požadavky budou na řeku proměněnou v plavební kanál kladeny, určí ministerstvo dopravy prováděcí vyhláškou. Na radnici v Kroměříži se bojí, že by to mohlo znamenat nutnost zbourat několik mostů a postavit je znovu a o několik metrů vyšší,…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu