Robert je violoncellista a hudební skladatel. Typický umělecký charakter, egoista hledící si pouze svého blaha. Jeho žena Maja se zoufale snaží nějak ho k sobě připoutat. Staví dokonce sama dům, aby jej přitáhla k rodinnému krbu. Vše pozoruje jejich zvídavá dcera Millie a babička Fraochlán, skeptická a despotická alkoholička, která ví o životě své. Na scénu vstupují další ženy z velké Majiny rodiny a prostor pomalu naplňuje jejich beznadějná rozervanost. To je hrubý syžet divadelní hry Maja čtyřicetileté irské dramatičky Mariny Carrové, jejíž premiéru chystá na pátek 2. dubna Jihočeské divadlo v Českých Budějovicích. Hra o krizi rodinných hodnot v současné západní civilizaci, kterou režíroval Ivo Krobot, dává výborné interpretační příležitosti ženské části budějovického divadelního ansámblu.
•••
Premiéru tragédie Emilia Galotti německého osvícenského dramatika Gottholda E. Lessinga připravilo na pátek 2. dubna Národní divadlo v Brně. Lessing vlastně přepracoval starou římskou legendu pojednávající o tyranii vlivného městského politika a soudce, jenž chce za každou cenu intrikami získat mladou svobodnou dívku jako svou otrokyni. Na půdorysu boje o osud Virginie (v Lessingově aktualizaci Emilie Galotti) mezi jejím otcem a městským politikem se symbolicky ukazuje nehynoucí lidská touha po vymanění se z tyranie a zajištění občanských svobod. Toho je nutné…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu