0:00
0:00
Kultura13. 4. 20035 minut

Kronika grotesky i apokalypsy

Astronaut
Fotografie: Divadlo patří na ulici, do squatů a opuštěných továren. Foto Respekt Autor: Respekt

K divadlu uprostřed města přijíždí malé osobní auto a už zdaleka troubí. Z okénka se vyklání muž s vyholenou hlavou, nesrozumitelně křičí a střílí z revolveru do vzduchu. Vůz přijíždí těsně ke vchodu. Vypadá to, že posádka má v úmyslu vjet až na pódium. „Ojojoj, my prijechali! Kultura, kultura,“ volá rusky mladý holohlavý muž a vrávoravě si klestí cestu mezi diváky, kteří jej nesměle následují až do divadelního sálu. Pamětníci si možná ještě vzpomenou, že právě takhle odstartovalo před osmi lety divadlo Teatr Novogo Fronta (TNF) svou hru Fabrika ljudi. Komu tehdy unikla, má možnost navštívit reprízu tento pátek v pražském Divadle Komedie. Jedno z nejzajímavějších undergroundových divadel, sídlících v Praze, se totiž od čtvrtka do neděle rozhodlo oslavit své desáté narozeniny čtyřdenní retrospektivou.

↓ INZERCE

Holohlavé metamorfózy

Dušemi ansámblu jsou petrohradská režisérka, herečka a tanečnice Irina Andrejevová a český režisér a herec Aleš Janák. Cesta k divadlu byla u obou spletitá. Irina sice začala režírovat divadlo se spolužáky v rodném Sverdlovsku už ve svých deseti letech, pak ale studovala matematiku a fyziku a pro režii se rozhodla až poz-ději. Po dokončení vysokoškolských studií režie ale dala na čas přednost poznávání života před divadlem a pracovala jako metařka či pomocnice v psychiatrické léčebně. Janák to vzal přes námořní akademii, pak zvládl &„…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc