
Poslední dny nabídly tři malé počítačové příběhy o bezpečí. Tady jsou. Příběh první, aneb zas jeden kousek sci-fi se stává realitou. Benetton letos začne používat ve svých výrobcích „chytré visačky“, čipy s anténou zašité ve švu, menší než zrnko rýže. Hlavním smyslem je dokonalejší skladové hospodářství. Každý kus oděvu o sobě bude umět říci, kde se právě nachází. Už teď to dělá starosti ochráncům osobních dat a soukromí. Nebude moci Benetton sledovat, kde se jeho zákazníci procházejí? Nebude moci předávat takové údaje například policii? Technicky vzato stěží – čipy ve visačkách nemají vlastní zdroj energie a se snímačem komunikují jen na vzdálenost menší než metr. Je však pravda, že je lze přeprogramovat i pro jiné účely. Zcela jistě dovedou pomoci při chytání zlodějů a rozpoznávání padělků značkového oblečení. Mohly by fungovat i jako doplněk prodejní strategie: upozornit prodavače, že do obchodu přišel zákazník, který už něco od Benettonu má na sobě. Předpokládá se, že v budoucnu budou komunikovat s řídicí elektronikou pračky… spousta námětů pro marketingové specialisty, právníky i tvůrce katastrofických scénářů. Mimochodem, Benetton není první: výrobce visaček, Philips Semiconductor, jich dodal na trh již přes půl miliardy, používá je Procter & Gamble, Tesco i Wal-Mart. Benetton se však na rozdíl od těch druhých drží své obvyklé zásady: mírně skandální publicita může být koneckonců užitečná. Takže o chytrých visačkách poprvé víme oficiálně.
…


Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu