Volby skončily, na cyklostezky zapomeňte
Text Martina Kontry Jak budeme jezdit zítra (Respekt č. 51/2002) výstižně popisuje otřesnou situaci pražských cyklistů. Skutečné cyklistické stezky, v západní Evropě zcela běžné, v Praze neexistují, přesto mluvčí magistrátu Martin Kupka tvrdí, že město investuje do cyklistiky ročně několik milionů korun. Toto tvrzení je nepravdivé, v letech 1999 a 2000 město neinvestovalo do cyklistiky vůbec nic, v roce 2001 to bylo 10 milionů a v roce 2002 pouhé 2 miliony korun (nikoli tedy panem Kupkou uváděných 8 milionů). Tyto údaje jsou uvedeny např. v oficiálním komentáři k návrhu rozpočtu na příští rok. O podpoře cyklistiky tak nemůže být řeč, mnohem menší města u nás investují podstatně více. Článek končí optimisticky slovy nového radního pro dopravu Radovana Šteinera, který slibuje budování skutečných stezek a investice ve výši „řádově desítek milionů ročně“. Podobně měly před komunálními volbami rozvoj cyklistiky ve svých volebních programech všechny strany. Dnes již víme, že tyto předvolební sliby zastupitelé splnit nehodlají, neboť v právě schváleném rozpočtu Prahy na rok 2003 není na cyklistiku určena ani koruna! Praha se tak velmi rychle vzdaluje moderním evropským i mnoha našim městům.
Vojtěch Toman, Děti Země
Myslivci sobě
Ve zprávě nazvané …
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu