Rozhodnutí Senátu vrátit zákon o zákazu tabákové reklamy zastavilo slibně se rozvíjející proces směřující k tomu, aby byla zakázána reklama jako celek. Následně přitakala na svém posledním zasedání tomuto zpátečnickému kroku také Poslanecká sněmovna. Změnila tak svůj progresivní přístup vyjádřený v původním hlasování. Je to škoda, protože konečně mohl být pojmenován a posléze vymýcen hlavní škůdce naší společnosti.
Hrozba, kam se podíváš
Po zákazu reklamy na tabák by totiž logicky přišla na řadu reklama na automobily, která způsobuje desetitisíce dopravních nehod a v jejímž důsledku tedy zemřou ročně tisíce lidí. Kolik mladých lidí podlehne údajům o maximální rychlosti a kolik početných rodin si koupí vozidlo, zvyšujíce tak počet postižených jednou nehodou! Následoval by zákaz reklamy na potraviny, neboť statistiky hovoří jasně o nadprůměrné obezitě českého a moravského obyvatelstva a jejích zhoubných následcích z hlediska chorob kardiovaskulárních a dalších. Neobstála by výmluva na nízkokaloričnost či obsah vitamínů, neboť je prokázáno, že každá potravina zatěžuje naše zažívací ústrojí. Inzerce pracích prásků a čisticích prostředků přispívá k nadměrné devastaci životního prostředí. Zákaz propagace finančních služeb by zase omezil tendenci půjčovat si na věci, které nezbytně nepotřebujeme a které si nemůžeme dovolit (zde již naštěstí funguje jistá samoregulace, protože banky vám nakonec stejně nepůjčí ani na to, co opravdu potřebujete). Také…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu