V rámci festivalu Prag-Berlin přijelo do berlínského Hebbel Theatru pražské Divadlo na Zábradlí se dvěma svými inscenacemi Ivanov a Táňa, Táňa. Představení Táňa, Táňa režiséra Zdeňka Pitínského mělo v Berlíně derniéru. Nadchlo lehkostí tanečního výrazu herců, u profesionálních tanečníků působících v Čechách jinak nevídanou dynamikou, střihy a nápaditostí Petra Štefka a Karla Dobrého. Eva Holubová zase sklízela potlesk osobitým spojováním humoru, důvěrnosti a tance. Ruská autorka Olja Muchina napsala příběh Táňa, Táňa ve svých třiadvaceti. Pojednává o vztazích a láskách zralé ženy k muži, o zamilovanosti dívky do staršího muže, o vášni chlapce k dívce, milující jiného. O muži, který se nechá unést mládím dívky, ale odmítá se kvůli tomu vzdát své trvalé lásky. Ve hře dochází ke všem možným i nemožným podobám milostných vztahů, které se na jevišti řeší, mění a kombinují. V poslední scéně, na konci příběhu, kdy už vztahové problémy vypadají dořešeně, sedí spokojeně společnost pěti hlavních představitelů v bílém u bílého stolu… a postačuje jediný vstup, podnět - příchod slečny, jenom náznak, aby započal nový koloběh smutků a radostí vyplývajících z dalších kombinací jejich lásek a zamilovanosti. Hra je přeložena Leošem Suchařípou z ruštiny, který se na hře podílí i jako herec, v roli sklenáře, a je hned po vstupu na jeviště společností vesele napaden a spoután. Dvě Táňi, vzájemně si konkurující v soupeření o muže, hrály Zuzana Bydžovská a Theodora Remundová. Jiří Ornest…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu