Miliony lidí po celém světě 11. září vyklepávaly do počítačových klávesnic adresu internetové divize televizní stanice CNN. Marně. „Zamrzlá“ obrazovka kromě stručného titulku o útoku na Světové obchodní centrum nic dalšího nenabízela. Obdobně se v prvních hodinách po útoku sesypaly i zpravodajské servery deníku New York Times, televizních stanic ABC a CBS a také jednoho z nejnavštěvovanějších zpravodajských portálů MSNBC. Události 11. září tak odhalily limity internetu jako zpravodajského média. Mohou se obrovské sumy, které stanice a noviny v uplynulých letech utratily za rozvoj internetových divizí, vůbec kdy změnit v zisk?
Zamrzlé zprávy
Z říjnové zprávy washingtonského Pew Institutu (www.pewinternet.org) vyplývá, že pouze 2 % Američanů uvedla internet coby většinový zdroj zpráv o událostech 11. září. 79 % lidí se spolehlo na televizi, shodně po 7 % Američanů preferovalo tisk či rozhlas a 2 % se nechala informovat od jiných lidí. Cynik by tedy mohl říci, že zpravodajská síla internetu se rovná zhruba starodávné tradici ústního přenosu informací. Věc je ale samozřejmě složitější. Zpravodajské internetové servery se 11. září zhroutily právě kvůli bezprecedentnímu zájmu o jejich služby. Na server MCNBC se například v jednu chvíli po útoku dožadovalo vstupu současně 400 000 lidí. Celkově tuto stránku během prvního dne po útoku navštívilo devět a půl milionu lidí. Internetoví optimisté k těmto rekordním…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu