0:00
0:00
Civilizace22. 10. 20013 minuty

Nechci slevu zadarmo

Astronaut

Chce-li vydavatel charakterizovat skupinu lidí, kteří si kupují jeho noviny, mluví výhradně o svých čtenářích. Takové označení zní sice kultivovaně, realitu ale vystihuje jen zčásti. Skutečnost je taková, že mediální podnikatelé dnes ve stále větší míře čtenáře novin vnímají především jako spotřebitele. A to hned dvakrát. Poprvé, když si jdou do trafiky koupit jejich titul. Podruhé jako potenciální zákazníky svých inzerentů.

Bez kuponů ani ránu

↓ INZERCE

Že jsou vítanými konzumenty, bývá čím dál častěji připomínáno i tuzemským kupcům novin. Prozatím nejdůraznější byla v tomto ohledu Mladá fronta Dnes, když před pár měsíci připravila několik vydání „plněných“ sušenkami. Za intenzitou, s jakou působí na své čtenáře-spotřebitele vydavatelé amerických tištěných médií, však ti zdejší ještě stále zaostávají. Jako ilustrace mohou posloužit speciální „kuponové přílohy“, pravidelná součást víkendových vydání amerických deníků. Princip je prostý: aby potenciální zákazník přešel od osvědčeného produktu k novému, nabízejí mu výrobci spolu s inzerátem také slevový kupon. Této strategie se hbitě naučili využívat vydavatelé novin a začali sdružovat zákaznické kupony do speciálních příloh, které víkendová vydání jejich deníků učinila atraktivnějšími. Většina sobotních či nedělních čísel amerických listů tak pravidelně ukrývá několik sešitů se stovkami slevových kuponů. Americké hospodyňky si na ně už zvykly natolik, že se pro ně staly nepostradatelnými, a běžně dnes…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc