Dlaždice a hydranty
V pražské kavárně Velryba visí od minulého čtvrtka pozoruhodný soubor fotografií devětadvacetiletého studenta FAMU Jakuba Peršína. Autor pojmenoval „deset řad“ vystavených snímků DOOM/HOUS a základním materiálem je interiér bývalé ubytovny ČKD v pražském Hloubětíně, která byla před časem přestavěna na dům s malometrážními byty. Peršín se soustředil na dlaždice, topná tělesa nebo hydranty, které nasnímal v jednotlivých podlažích zmíněného domu a důmyslně postavil vedle sebe. Vernisáž doplnil sugestivním doprovodem, který zaznamenává zvuk postavy kráčející po chodbách, lemovaných stereotypními obrazy, v nichž autor hledá běžnému pohledu často skryté nuance. Kurátor výstavy Vladimír Birgus upozorňuje návštěvníky na možnost „objevovat fascinující analogie i rozdíly“ a otevřít se „varování před ztrátou individuality a smyslu pro krásu v současném světě“.
Začátek Ponce
Minulý týden vstoupil oficiálně do historie zbrusu nový pražský prostor, který jeho iniciátoři pojmenovali Divadlo Ponec. Někdejší žižkovské kino založil mladoboleslavský rodák František Ponec už v roce 1910, v 60. letech se ale populární biograf proměnil v chátrající skladiště filmového podniku. Na další diváky si musel počkat čtyřicet let: k životu ho opět probudilo pražské občanské sdružení Tanec Praha (známé především díky pořadatelství stejnojmenného festivalu). Stálá taneční scéna byla nakonec otevřena po tříleté rekonstrukci a vedle dílen a seminářů…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu