Nešlo o „marketing“
Se zájmem jsem si přečetl článek Přilož, nebo zemři (Respekt č. 39/2001). Už proto, že jsem byl právě jedním z těch, kteří zajišťovali jedny z prvních příloh v českých časopisech. Konkrétně jsem byl šéfredaktorem zmiňovaného časopisu Tamto. Proto bych rád opravil několik uvedených faktických nepřesností, i když článek se ve svém vyznění zabýval něčím jiným než fakty, nebo dokonce prvenstvími či konkrétní přesnou chronologií uvádění příloh.Časopis Tamto uvedl svou první CD přílohu už v červenci 1995, kdy jako součást časopisu vyšlo CD Czech Alternative Music Vol. 1 brněnské firmy Indies (jejich první kompilace). Tamto bylo ovšem tenkrát jen regionálním kulturním měsíčníkem, jemuž se právě s přílohou rozprodal jednou celý náklad. Od konce roku 1995 už Tamto vycházelo v celé republice a CD uvedlo až do letošního konce ve všech vydaných číslech. Zřejmě znovu jako první časopis… Zároveň jako celkem třetí kompakt na jaře roku 1996 (tedy krátce po jiném major labelu Sony v případě titulu Stereo a Video) vyšel v časopise Tamto kotouček s nahrávkami firmy Polygram (mj. Cardigans, Pulp, Rammstein, Tindersticks, Stakka Bo). Prvotním záměrem alternativní revue Tamto nebylo přílohou dělat nějaký „marketing“, což mohou potvrdit některé dost „ujeté“ CD přílohy. Na druhou stranu kromě polygramské kompilace, kterou stejně z hlubin firmy vydolovala Kateřina Kozáková (ex-Paskvil a ještě…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu