0:00
0:00
Domov17. 4. 20014 minuty

Jak ukrást ego

Astronaut

Když se sejdou v jednom paneláku soutěživí sousedé, promění se dům ve hvězdnou nástěnku. Půlmetrové modré hvězdy zalepily i okna domků v malých vesničkách. S Velikonocemi to nemá co dělat, jde o novou reklamní kampaň čokoládové firmy Orion. „Češi jsou mistři světa v bezplatné propagaci nějakého výrobku,“ říká prezident Asociace reklamních agentur Jiří Mikeš. „Někde v Anglii by se jim na to vykašlali, tam to berou, jako by jim někdo kradl jejich ego.“

Hvězdná posádka

↓ INZERCE

Hvězdná soutěž, jak se celá akce jmenuje, chce „identifikovat zákazníka se značkou“. Záměr se zdařil: účastní se desítky tisíc domácností. Princip je jednoduchý: stačí vylepit si do okna logo firmy ve tvaru hvězdy. A pak už může člověk jen čekat, jestli do sedmadvacátého dubna nezastaví zrovna u jeho dveří posádka automobilu „hvězdného týmu“ s výhrou. Kdo odpoví správně na soutěžní dotaz, získá pětadvacet tisíc. A má-li navíc doma ještě nějaké nerozbalené firemní pochoutky, inkasuje ještě pět tisíc za každé balení. Společnost Nestlé čokoládovny rozeslala soutěžní materiály do téměř čtyř milionů domácností (devadesát procent domácností v republice) a na modrou hvězdu lze narazit i na lesních samotách. Na kolik celá akce přišla, nechtějí čokoládovny sdělit. „Náklady na kampaň nejsou veřejnou informací,“ stojí ve faxu tiskového mluvčího Martina Waltera. Profesionální upozornění na výhru ale nechybí: „Celkově bude na výhrách vyplaceno maximálně 4 025 000 korun.“ Je čtvrtek dvanáctého…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc