Když se sejdou v jednom paneláku soutěživí sousedé, promění se dům ve hvězdnou nástěnku. Půlmetrové modré hvězdy zalepily i okna domků v malých vesničkách. S Velikonocemi to nemá co dělat, jde o novou reklamní kampaň čokoládové firmy Orion. „Češi jsou mistři světa v bezplatné propagaci nějakého výrobku,“ říká prezident Asociace reklamních agentur Jiří Mikeš. „Někde v Anglii by se jim na to vykašlali, tam to berou, jako by jim někdo kradl jejich ego.“
Hvězdná posádka
Hvězdná soutěž, jak se celá akce jmenuje, chce „identifikovat zákazníka se značkou“. Záměr se zdařil: účastní se desítky tisíc domácností. Princip je jednoduchý: stačí vylepit si do okna logo firmy ve tvaru hvězdy. A pak už může člověk jen čekat, jestli do sedmadvacátého dubna nezastaví zrovna u jeho dveří posádka automobilu „hvězdného týmu“ s výhrou. Kdo odpoví správně na soutěžní dotaz, získá pětadvacet tisíc. A má-li navíc doma ještě nějaké nerozbalené firemní pochoutky, inkasuje ještě pět tisíc za každé balení. Společnost Nestlé čokoládovny rozeslala soutěžní materiály do téměř čtyř milionů domácností (devadesát procent domácností v republice) a na modrou hvězdu lze narazit i na lesních samotách. Na kolik celá akce přišla, nechtějí čokoládovny sdělit. „Náklady na kampaň nejsou veřejnou informací,“ stojí ve faxu tiskového mluvčího Martina Waltera. Profesionální upozornění na výhru ale nechybí: „Celkově bude na výhrách vyplaceno maximálně 4 025 000 korun.“ Je čtvrtek dvanáctého…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu