Stárnoucí billboardy, zaplacené kdysi zastupující ředitelkou České televize Věrou Valterovou, se omlouvají divákům za to, že zpravodajství ČT nebylo v dobách televizní krize „vyvážené“. Dnes oznamuje tisku senátorka Irena Ondrová (ODS), že má zprávu, podle níž zpravodajství o krizi nebylo „vyvážené“ ani v Českém rozhlase. Oba výroky znějí trochu záhadně. Už proto, že kromě pár odborníků na média nemá nikdo potuchy, co to vlastně taková vyváženost může být. Snad každý ale tuší výtku: kdo není vyvážený, nemá pravdu.
Každému stejně
"V médiích by všechny strany měly dostat stejný prostor pro vyjádření svého názoru, " vysvětluje termín vy váženost předseda mediální komise sněmovny Ivan Langer (ODS). "Vyváženost nelze měřit stopkami. Ovšem jestliže se jedná o nějakou důležitou věc, zřejmě bych lpěla na stejném čase, během kterého by se mohly všechny zúčastněné strany vyjádřit, " doplňuje Langera poslankyně Miroslava Němcová (ODS). Podobně vyváženost definuje mediální expert ČSSD Miloslav Kučera: "Pokud se neshodneme v názoru na jednu věc, měly by ve stejné míře zaznít všechny názory. " Vladimír Mlynář za US ještě upřesňuje: "Podle zákona musí provozovatel radiotelevizního vysílání dbát, aby žádná názorová skupina nebyla znevýhodněna. " Obvinění z nevyváženosti na adresu veřejnoprávních médií je vážné. Pokud se jí obě instituce opravdu dopustily, porušily zdejší zákon. Není přitom úplně jasné, zda ředitelka Valterová obviňuje zpravodaje, kteří…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu