
Americký písničkář natočil desku černou jako noc. Pomáhali mu s ní spoluhráči Toma Waitse.
O spisovateli, malíři, režisérovi, skladateli a multiinstrumentalistovi Dannym Cohenovi toho kupodivu víme hrozně málo. Je mu 53 let, žije v severokalifornském městě Paradise a kolem americké hudební scény se ochomýtá už dobré tři dekády. Poté, co vystudoval filmařinu a vytvořil několik krátkometrážních surrealistických snímků, vydal u labelu Tzadzik, vedeného známým avantgardistou Johnem Zornem a specializujícího se na experimentální židovskou muziku, debutovou nahrávku Museum Of Dannys. Opravdový průlom však přišel teprve před několika lety, kdy ho starý kamarád Tom Waits představil prestižní firmě Anti-Records, zaštiťující mimo jiné Daniela Lanoise či Marianne Faithfullovou. V loňském roce zde Cohen za asistence osvědčených Waitsových spoluhráčů natočil své „první opravdové album“ Dannyland a nyní přichází s další nadžánrovou perlou, jejíž název We’re All Gunna Die (Všichni umřem) v dnešní ponuré době působí obzvlášť černohumorně.


Kravský nářek
Není náhoda, že Dannyho objevil právě proslulý „šejk risku“ Tom Waits, a není to ani poprvé, co se dopustil podobného dobrého skutku. Už v 90. letech přiměl letitého kumpána z mokré čtvrti Chucka E. Weisse, aby si doslova vycucal z prstu dvě skvělá cédéčka Old Souls & Wolf Tickets a Extremely Cool. S Cohenem měl zřejmě mnohem lehčí práci, protože šlo o hotového…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu