I když parlamentní volby v Polsku proběhly zhruba před rokem, Poláci v nich hlasovali tak, že teď musí volit pořád - nový způsob důchodového pojištění, nového lékaře, samosprávu nových regionů, nové školy pro své děti. Tyto volby jsou přímým důsledkem čtyř velkých reforem, jež prosadila Buzkova pravicová vláda, důchodové, zdravotní, územněsprávní a školské (viz rámeček), které završují polskou transformaci. Jak tyto reformy vypadají v praxi a jak Poláci reagují na „šokovou terapii číslo 2“? Co stojí za změnami ve vládě minulý týden? A proč, byť skóre pravice horempádem klesá, je vyhlášení předčasných voleb tou poslední věcí, které se lze nyní v Polsku nadát?
Budoucnost na prodej
Mohutná gotická katedrála a bílý orel plachtící ve výši, bernardýn ve společnosti přítulného porcelánového prasátka a komínků zlatých mincí, louky pokryté svěžími květy na pozadí podzimně vyhlížejících hor, rozesmáté tváře starých lidí a desítky jiných reklamních klipů, jejichž motivem je tradice, důvěra či bezpečnost - to vše je v posledních týdnech nejsnáze rozpoznatelným rysem kanálů polské televize. „Dobrý start je polovinou úspěchu,“ komentuje situaci Herbert Drazkiewicz, marketingový specialista známé švýcarské pojišťovny Winterthur Life Insurace Company, "sotva lze tedy čekat, že se na reklamě bude nějak zvlášť šetřit."Například reklama polsko-americké Commercial Union není ani reklamou, ale rozhovorem s populárním hercem Zamachowským, vysílaným v době nejvyšší…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu