Čtěte Špígl
Musím reagovat na váš článek Na odepsané železnici obnoven provoz (Respekt č. 31/97). Jeho základní chybou je totiž záměna pojmů „obnova provozu“ (byť jen provizorního) a „odstranění škod způsobených povodněmi“. Na této záměně je postavena celá konstrukce článku v podstatě dělajícího ze mne a z ministerstva idioty netušící, která bije.
Není pravda, že by materiál pro vládu obsahoval „informační nesmysly ministerských úředníků“ o „totálně zničených tratích“. Materiál obsahoval sumář jednotlivých Správ dopravní cesty ČD, zpracovaný na základě prvních ohledání škod. Ve většině případů byl provoz obnoven, aniž by tyto škody byly odstraněny. Připouštím, že moje kontrola v některých případech odhalila nadsazenost těchto odhadů. Na straně druhé se ale objevují škody nové, které při prvém ohledání patrné nebyly. Nemohu být vůči příslušným SDC příliš kritický. Práce podloží tratí je v mnoha případech ještě neodhadnutelná a definitivní soudy bude možno učinit až za čas. Řádově byly zřejmě provedené odhady správné. Stejně tak zatím není možné exaktní vyčíslení již vynaložených nákladů, neboť s ohledem na urgentnost v mnoha případech provedené práce předcházely precizování právních vztahů. Fakturace proběhne až v měsíci srpnu.
Nikdo nikdy tyto tratě neoznačil za „neopravitelné“. Byla pouze zpochybněna účelnost obnovy jejich provozu, umocněná obecně…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu