Inzertní strany mnoha novin a časopisů zaplnila v poslední době bombastická reklamní kampaň finanční skupiny PPF. V ní nás šéfové podniků, které už skupina ovládla, přesvědčují, jaké zisky a výhody jim nový partner přinesl a ještě přinese. Vedle ředitele vinařské firmy Bohemia sekt či jeho kolegy ze zlínského strojírenského komplexu ZPS se do kampaně zapojil i generální ředitel Telekomunikačních montáží Praha Pavel Veselý. „Spolu s PPF budujeme komunikaci bez slabých článků,“ říká s mužně odhodlaným výrazem na reklamní fotografii. Ironií osudu však společná cesta Veselého montáží s PPF začala článkem snad vůbec nejslabším: tunelem ve výši téměř sto milionů korun.
Kruhová obrana
Investiční společnost PPF ovládla Telekomunikační montáže Praha (TMP) loni v únoru. Na mimořádné valné hromadě vzápětí poté dosadila do představenstva přímo své vlastní zaměstnance. Toto nové vedení hned v březnu provedlo zajímavou transakci: nakoupilo pro montáže podíl v jednom z investičních fondů patřících rovněž skupině PPF (konkrétně se jednalo o 1. český investiční fond). Jinak řečeno - firma ovládaná jednou společností nakoupila podíly ve fondu, který kontroluje tatáž společnost. Nabízí se samozřejmě otázka, k čemu může být podobná majetková míchanice dobrá.
Šéfové PPF na ni odpovídají se zarážející upřímností: prostě prý zrovna potřebovali získat většinu hlasů na mimořádné valné hromadě zmíněného fondu, neboť tam chtěli odsouhlasit jeho přeměnu na holding. …
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu