0:00
0:00
Domov12. 8. 19964 minuty

S rukou na tepu doby

Astronaut

Církevní hodnostáři budou zřejmě v budoucnosti k novinářům mnohem otevřenější a vstřícnější než doposud. Česká biskupská konference totiž pracuje na nové koncepci vztahu církve k médiím. Obsah už hotové strategie se dá shrnout do dvou hesel: aktivně vytvářet pozitivní obraz katolíků v médiích a zároveň před žurnalisty nic neskrývat. „Minulý režim se snažil vykreslit církev coby černou tajuplnou dámu, ale my nechceme být jako sekty,“ vysvětluje nové pojetí člen tiskového oddělení biskupské konference Daniel Herman. „Jak řekl papež Jan Pavel II., církev má být domem ze skla.“

Vzhůru na Kavčí hory

↓ INZERCE

Při práci na dokumentu vycházeli jeho tvůrci z pokynů papežské rady pro sdělovací prostředky, sídlící v Římě pro sdělovací prostředky. Americký jezuitský kněz, přezdívaný Georgi, způsobil před pár lety svým příchodem do Vatikánu malé pozdvižení. Zřídil totiž rozhlasovou stanici, na které vysílal z velké většiny hudbu. „Kdo by ty řeči poslouchal,“ zněla jeho odpověď na otázky kolegů, proč se u něj v rádiu víc nemluví. I čeští katolíci se budou nyní snažit více trefovat do mediální poptávky. Jednotlivá biskupství vyškolí své mluvčí a dosud jen sporadické konference pro novináře se stanou pravidelnou součástí života církve. Před každou z nich má být pro nepřipravené žurnalisty k dispozici slovníček odborných náboženských pojmů a kvalitní barevné fotografie biskupa. Při obřadech budou muži v talárech pamatovat na média rezervací prostoru blízko oltáře a během…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc