0:00
0:00
Ekonomika4. 9. 19957 minut

Hořká pilulka pro Škodovku

Jen pár týdnů poté, co Škoda Mladá Boleslav, největší výrobce osobních automobilů v České republice, zvýšila ceny svého letošního modelu Felicia, musela spolknout dvě hořké pilulky.

Astronaut

Jen pár týdnů poté, co Škoda Mladá Boleslav, největší výrobce osobních automobilů v České republice, zvýšila ceny svého letošního modelu Felicia, musela spolknout dvě hořké pilulky. Nejprve Opel C&S, česká pobočka německé filiálky amerického koncernu General Motors, uvedla na tuzemský trh nový model, který škodovku upozornil, že i v malých vozech existuje na domácím trhu cenový strop. Záhy nato vešel ve známost záměr slovenské vlády zrušit dovozní přirážku, a možná i cla na zahraniční auta. To se exaktně dotýká obchodních zájmů Škody na Slovensku, která zde letos plánuje prodej 12 tisíc aut. Obchody Škody však mohou váznout i doma.

Konkurence z Opelu

↓ INZERCE

První z obou nepříjemností, na rozdíl od druhé, nelze označit za překvapení. Bylo jen otázkou času, kdy některý z importérů získá dostatečně pevné postavení na českém trhu a zaútočí na psychologicky nedosažitelnou cenovou hladinu, či přesněji hlubinu domácího producenta. Docela dobře se dalo předvídat i to, že tím útočníkem se stane Opel. Vůči Škodě je zde již několik let nejsilnějším konkurentem (samozřejmě pomineme-li Volkswagen, jehož generálním dovozcem je Škoda, a.a.s.). Ale k útoku zatroubil také Renault, který se v loňském roce vyšvihl z hloubi tabulky importérů na páté místo, rozšířil výrazně nabídku modelů, zavedl silnou reklamní kampaň a jeho prodej v ČR stoupl za loňský rok o 250 procent.Opel však sotva postavením Škody na domácím trhu zakymácí. Škoda si nejspíše oddychne od silného tlaku…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc