0:00
0:00
Ekonomika17. 7. 19954 minuty

Reklamace jen pro otrlé

Vítězové konkurzu na nákup sedmadvacetiprocentní části SPT Telecom před třemi týdny neskrývali nadšení - chválili českou vládu za cit pro fair play a oceňovali fakt, že se ministři nejen rozhodli včas, ale navíc v mezidobí dokázali i zabránit úniku informací.

Astronaut

Vítězové konkurzu na nákup sedmadvacetiprocentní části SPT Telecom před třemi týdny neskrývali nadšení - chválili českou vládu za cit pro fair play a oceňovali fakt, že se ministři nejen rozhodli včas, ale navíc v mezidobí dokázali i zabránit úniku informací. Po těchto nezbytných zdvořilostech slíbili šéfové nadnárodního telekomunikačního gigantu TelSource českým občanům dvě podstatné věci: dva miliony telefonních stanic do pěti let a modernizaci sítě, která umožní „nové telekomunikační služby v prostředí orientovaném na zákazníka“. Přes svou mlhavost je druhý slib pro tuzemské telefonisty aktuálnější, než by se na první pohled zdálo. V loňském roce totiž počet reklamací telefonních účtů dosáhl téměř devadesáti tisíc a po přezkoumání stížností navíc vyšlo najevo, že SPT svým klientům chybně naúčtoval skoro jedenáct milionů korun.

Problémy s důkazy

↓ INZERCE

Právě modernizace sítě je v oblasti reklamací telefonních účtů alfou a omegou. Zhruba třetina zákazníků SPT je totiž dosud napojena na zastaralé telefonní ústředny. To pro ně (kromě jiných problémů) znamená jednu důležitou věc: jejich hovory se nedají evidovat. Takto postižení majitelé telefonu tím pádem nemají - a mít při sebevětší snaze nemohou - v ruce žádný důkaz o oprávněnosti své reklamace. Pokud se ale někdo v této situaci přece jen rozhodne reklamovat účet, není úplně bez šance: Telecom rozhodne v jeho prospěch, pokud byla v období, za které má zaplatit, zachycena na reklamované lince či ústředně…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc