Skoro jako Eastwood
Fotograf Ondřej snímá ze sportovního letadla povltavskou krajinu. Jednoho rána fotografuje zahradu na Orlíku s končícím večírkem a zdá se mu, že tam došlo k vraždě. Krátce nato ho kontaktuje Valtr, prezident velké společnosti, a snaží se od něj získat negativ.
Fotograf Ondřej snímá ze sportovního letadla povltavskou krajinu. Jednoho rána fotografuje zahradu na Orlíku s končícím večírkem a zdá se mu, že tam došlo k vraždě. Krátce nato ho kontaktuje Valtr, prezident velké společnosti, a snaží se od něj získat negativ. Ondřej dospěje k přesvědčení, že v zahradě orlické vily patřící ruskému dealerovi zavraždil Valtr svého společníka. Do jeho života zároveň na čas vstoupí modelka Viktorka závislá na drogách, která o aféře leccos ví. Valtr nakonec Ondřeje přesvědčí, že společnost na zahradě hrála hru s názvem paint ball, při níž po sobě hráči střílejí „filmovými“ patronami s umělou krví. Navíc se Valtrův postrádaný společník nečekaně objeví.
Jen trocha vzrušení
Bývaly doby, kdy se českým akčním filmům bylo možné jedině smát. Jejich těžkopádnost byla opakem lehkosti amerických originálů, baculaté škodovky se po městě moc honit nemohly a představa, že by se na ulici mohlo střílet, byla nesmyslná. Pět let po převratu dorazily do českých měst rekvizity, s nimiž je možné v akčních filmech počítat: drahá auta, ostří hoši, fotomodelky, boháči, mafie a drogy. Hlavně se ale na reklamních spotech vyškolili filmaři schopní pracovat rychle a s povrchní elegancí, kterou žánr vyžaduje. Nebýt neohrabaných dialogů a toporného projevu Lukáše Vaculíka, vypadal by nejnovější snímek Filipa Renče Válka barev úplně jako americký film. Hvězdy jsou ale „české“. Kromě Lukáše Vaculíka tu Hraje Anna Geislerová a Pavel Landovský.
…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu