Vlastenectví za státní plat
VRespektu č. 8 se psalo o České filharmonii. Zajímalo by mě, kdy už konečně někdo v našem tisku napíše, že ČF má německého dirigenta, protože český dirigent stejných nebo lepších kvalit není? Samozřejmě, mistři Neumann a Kubelík jsou pro ČF ideální, protože jsou to vynikající dirigenti, jsou muzikální a dají vyniknout největší přednosti ČF, to jest originální barvě zvuku, pro kterou je orchestr ve světě tak ceněn. Bohužel, oba se již necítí dost silní, vzhledem ke svému věku, pro denní práci s orchestrem.Pan Albrecht pracuje v orchestru výborně, má u hráčů respekt. Nepodbízí se divákům, kteří si nejradši poslechnou Smetanu, Dvořáka, hůře pak už snášejí Janáčka a Martinů, občas pak jako přívažek ke koncertu přetrpí i nějakou tu modernu. (Je známo, že současní čeští hudební skladatelé mají úspěch především v cizině.) Výkony, které teď ČF „seřízená“ G. Albrechtem podala s panem Neumannem v nahrávkách pro Pony Canyon, aspirují na některou ze světových cen. Pod vedením pana Albrechta ČF zazářila v Brucknerovi, Dvořákovi a Schubertovi.Odkud se tedy berou ty šiky nepřátel, neustále rozezvučující nacionalistickou strunu? Ještě bych pochopila, že se s německým dirigentem nesmíří lidé, kteří trpěli za 2. světové války, jako cembalistka paní Růžičková a pan Medek. Proč ale pan Prokop a pan Kantor? Ředitel ČF…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu