Nepouštějte auta zpátky na severojižní magistrálu
„Pražané poznají, co je to skutečná dopravní zácpa,“ řekl před prázdninami primátor Jan Koukal. Plánovaná oprava a částečné uzavření pražské severojižní magistrály - nejfrekventovanější české silnice s denní dávkou 90 tisíc aut - přiměly rovněž většinu dopravních expertů k pesimistickým předpovědím.V červnu ani v červenci se ale dopravní kolaps nekonal. Přitom po magistrále středem města projede „jenom“ 50 tisíc vozů za den. „Z toho je jasně vidět, že provoz na magistrále můžeme omezit už definitivně,“ soudí starosta městské části Praha 2 Petr Brodský.
Spěchej pomalu
Brodského netrpělivost vzbudila kritiku. Dopravní expert pražského magistrátu, Josef Kohout z Útvaru rozvoje hlavního města, tvrdí, že kvalitní řešení dopravního problému se nesmí uspěchat ani v případě neúnosné situace druhého pražského obvodu. „Současná omezení odvedla dopravu z magistrály, ulice v okolí jsou ale neúnosně zatíženy,“ upozorňuje Kohout (své tvrzení ovšem nemůže doložit konkrétními údaji).Útvar rozvoje už sám na řešení pracuje. Na jaře připravil návrh urbanistické studie pražského centra, která se za rok - po očekávaném schválení městským zastupitelstvem - stane závazným územním plánem. Změny se budou týkat i Prahy 2. Zatímco dnes větve magistrály prochází Sokolskou a Legerovou ulicí (dohromady osm jízdních pruhů), podle studie se omezí provoz v Sokolské na dva jízdní pruhy, pouze v Legerově zůstanou čtyři jako dosud. …
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu