Severojižní magistrála neprůjezdná
V Praze dopravní zácpy až do roku 2007
Počínaje červencem letošního roku vypukne v Praze dopravní kolaps, který toto město ještě nezažilo. Minimálně dva roky bude částečně nebo úplně uzavřena jeho hlavní tepna - severojižní magistrála, kterou denně které projede zhruba sto tisíc aut. Policisté z dopravního inspektorátu tvrdí, že neexistuje východisko, by uzávěru nahradilo. Vzhledem k tomu, že na rekonstrukci magistrály naváže celková obnova dopravní sítě v hlavním městě (expresní okruh, záchytná parkoviště, dálniční přípojky), budou problémy s ucpanými cestami provázet obyvatele a návštěvníky Prahy až do roku 2007.Podle náměstka pražského primátora Pavla Holby, který je za dopravu odpovědný, přinese uzávěra určité plus. „Čím méně komunikací povede do středu Prahy, tím méně se tam bude pohybovat aut,“ říká Holba. „Centra měst by měla sloužit lidem, a ne autům. Ta tam jenom parazitují.“
Tam a zase zpátky
Podle dokumentů magistrátu ujedou lidé po Praze každý týden 40 miliónů kilometrů osobními auty a dalších 120 miliónů kilometrů městskou hromadnou dopravou (včetně metra). Pro srovnání: v Mnichově je celková kilometráž o polovinu nižší, avšak převahu mají automobily. Masivní cesty napříč Prahou mají na svědomí zejména sídliště: Pražané pracují v jiných částech města, než kde bydlí, daleko častěji než obyvatelé západních velkoměst.Oprava magistrály byla původně plánována na šest až devět měsíců. Postupně se…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu