
Slepá ulička multikulturalismu
Rovnost příležitostí pro všechny, nebo etnický klíč?


Když se Michael Hethmon z marylandského okresu Prince Georges dozvěděl, že v místní střední škole proběhne výstava věnovaná afrocentrismu, rozhodl se ji navštívit. Jednak se sám dlouhá léta zajímal o africkou civilizaci, navíc jeho dcera měla za pár let do této školy nastoupit. Na místě samém nalezl vedle tradičních afrických symbolů a oděvů řadu knih určených hlavně pro učitele afrocentrických kursů. Literatura, oficiálně vydávaná na základě multikulturního programu státu Maryland, má důsledně vyjadřovat „inkluzivitu“ a „respekt k pestrosti kulturního dědictví“. Namísto toho se však pan Hethmon setkal s „nejbigotnějším, nejpřekroucenějším a nejnenávistnějším materiálem, jaký viděl v posledních letech“, s haněním Židů a Američanů evropského, asijského či smíšeného původu a se slovníkem podobným Ku-klux-klanu či americké Nacistické strany. Pokud by taková díla měla sloužit jako ukázka literatury nenávisti, bylo by vše v pořádku. Michaelu Hethmonovi však vadilo, že jsou chápána jako součást multikulturního mandátu a že je podporuje i školská správa Marylandu, s níž posléze prohrál svou při. Tento příběh publikoval v září americký měsíčník Heterodoxy.
Vše je dobro
S pojmem multikulturalismus se dnes neoperuje jen v USA, ale stále častěji i v Evropě. Například zmocněnkyně německé vlády pro otázky cizinců Cornelia Schmalz-Jacobsenová (FDP) žádá "nadřazený…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu