0:00
0:00
Ekonomika20. 9. 19936 minut

Pojistné manévry

Astronaut

Pojistné manévry

Česká pojišťovna zapomněla, že podniká v tržním prostředí

↓ INZERCE

Po domácnostech, nemovitostech a tzv. povinném ručení se Česká pojišťovna rozhodla k dalšímu zvýšení sazeb - tentokrát u dopravních prostředků. Způsob, jakým byla celá akce provedena, nesvědčí o přehnaně vysoké úrovni strategického řízení v naší největší pojišťovně. Vypadá to, že její management poněkud podcenil poměry, v nichž podniká. Rozhodnutí takového významu, jako je zdražení čehokoliv o více než 100%, je v tržním hospodářství velmi ošemetnou záležitostí. Jaké může mít zamýšlená změna důsledky? Některé už známe, o jiných se zatím můžeme jenom dohadovat.

Počin a trest

Prvním důsledkem je zcela odmítavá reakce veřejnosti. Lidé jsou schopni pochopit, že ceny asi nezůstanou věčně stejné, aut jezdí více, opravy podražily atd. Ovšem způsob, jakým pojišťovna informovala veřejnost, je trestuhodný. Trest na sebe nedal čekat: tisk vystavil pojišťovnu velmi nevlídné kampani a ozvalo se ministerstvo pro hospodářskou soutěž. Několik dnů trvalo, než se začalo vysvětlovat, že tisíc procent nahoru se týká pouze nejdražšího mercedesu a že běžné vozy budou pojištěny dráž „jenom“ o cca 200%. Na výtky, že až 20% ztrát je způsobeno pojistnými podvody, reagovala pojišťovna velmi nevěrohodně. Plán na zvýšení pojistného bylo třeba revidovat, a to směrem dolů. Nakolik ovšem ztratila pojišťovna u lidí kredit, může zanedlouho ukázat druhá vlna privatizace, kdy se její fondy budou opět…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc