Reklama - byznys na plné obrátky
Práce v reklamě nejsou jen pohádkové příjmy
Přechod na tržní ekonomiku mimo jiné znamená, že spotřebitelé v Čechách přestávají zboží shánět a začínají si s rozmyslem vybírat. Pro výrobce je stále těžší zboží prodat, a tak se dnes bez reklamy již obejde málokdo. Práce v reklamě zažívá ohromný boom. Největší reklamní agentury s pouhými desítkami zaměstnanců dosahují stejného obratu jako některé podniky s desetinásobným počtem lidí. Příjmy zaměstnanců o mnoho překračují český průměr. Počet reklamních agentur již přesahuje západoevropský průměr. Je jisté, že někdo musí z kola ven.
Příliš mnoho cizích slov
Během dvou let „obohatili“ reklamní specialisté češtinu o celou řadu cizích slov převzatých z pravlasti reklamy - z USA. Bez znalosti těchto termínů nelze reklamu na špičkové úrovni vůbec dělat. Podobně jako v jazyce počítačových odborníků čeština odpovídající termíny nezná. Ani je znát nemusí, nikde na světě je nepřekládají. Angličtina je mezinárodní řečí reklamy.Na reklamním trhu neuspěje ten, kdo si myslí, že veškerá činnost spočívá ve vymýšlení a realizaci poutavého plakátu nebo televizního klipu. Velká reklamní agentura musí mít především odborníky, kteří se zabývají marketingem, neboli výzkumem trhu. Pod marketingové činnosti spadá například analýza konkurence, odhad klientova postavení na trhu, odhad šancí na prosazení nového výobku, nebo tzv. segmentace zákazníků a spotřebitelů: jde o to rozhodnout,…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu