0:00
0:00
Domov21. 6. 19937 minut

Prodej dat z policejního počítače

Astronaut

Prodej dat z policejního počítače

Vedlejší hospodářská činnost federálního ministerstva vnitra

↓ INZERCE

Úředníci federálního ministerstva vnitra prodali firmě Tapcom v druhé polovině roku 1992 více než dva milióny údajů z Centrálního registru obyvatel. Data poté od Tapcomu koupila společnost Procter & Gamble a použila je na reklamní kampaň: na zakoupené adresy zasílala vzorky dětských plenek a dámských vložek. Celou záležitost už čtrnáct dní vyšetřuje supervize ministerstva vnitra a bylo zahájeno trestní stíhání tří úředníků, kteří se na prodeji podíleli.

Seznam nenarozených dětí

Supervize předala minulý týden Janu Rumlovi výsledky svého pátrání. Ve zprávě se objevuje několik faktů, se kterými veřejnost nebyla zatím seznámena, a další skutečnosti jsou v ní zpřesněny.Loni 24.srpna se na technickou (neboli třetí) divizi ministerstva vnitra obrátila soukromá zprostředkovatelská firma Tapcom se žádostí o prodej „adres dětí narozených po 25.8.1992“. (Datum je zjevně nesmyslné, podle zprávy supervize došlo asi při sepisování smlouvy k překlepu - místo 91 napsala písařka 92). Tehdejší šéf třetí divize František Filouš byl přesvědčen, že se prodejem dat nedopustí žádné nezákonnosti. Vycházel totiž z tzv. vnitřní směrnice, kterou v dubnu 1990 vydal ministr Richard Sacher a podle které je možno informací z Centrálního registru obyvatel používat k vedlejší hospodářské činnosti ministerstva. F.Filouš měl navíc v ruce právnický rozklad organizačního šéfa…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc