Reklama je byznys, žádná srandička
Vážená redakce, velmi nemile se mě dotkl dopis pana D.Pecha, který si zcela po svém vysvětlil článek Reklama je byznys, žádná srandička (Respekt č.18).Jednalo se o rozhovor se mnou, nikoliv tedy o nějaké „public relations“ reklamní agentury. Rozhovor nenechala vytisknout ani agentura, ani její ředitel, nýbrž redaktor Respektu Tomáš Hořejší - jak už tomu v solidním tisku bývá.Agentury MARK/BBDO si vážím mj. i proto, že krátce po revoluci dala šanci celé řadě mladých lidí, aby z nich pomocí mezinárodních školení světové sítě BBDO vychovala skutečné odborníky. O tom, zda se to povedlo či nikoliv, vypovídá snad nejlépe postavení agentury na trhu a výsledky naší práce.Netvrdil jsem, že práci v reklamní agentuře může vykonávat každý, bez „žádného speciálního vzdělání“. Mluvil jsem za svou profesi (copywriter v kreativním oddělení). V tomto oboru se vskutku žádné vzdělání získat nedalo, protože reklama byla oficiální propagandou prezentována jako výplod imperialismu a jako takový nebyla na žádných školách vyučována. Pana Pecha omlouvá fakt, že jako emigrant toto možná neví.O mé odborné kvalifikaci snad dostatečně vypovídají (v rozhovoru ostatně zmíněná) ocenění: Cena nadace Light za novelu Ostrov (Radost 1992), cena české Asociace Reklamních Agentur za reklamní slogan a vysoce hodnocené přednášky o reklamě a marketingu pro Národní vzdělávací institut.Hluboce si vážím všech selfmademanů, kteří se dokázali tomuto umění či profesi…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu