0:00
0:00
Dopisy14. 6. 19933 minuty

Reklama je byznys, žádná srandička

Astronaut

Reklama je byznys, žádná srandička

Vážená redakce, velmi nemile se mě dotkl dopis pana D.Pecha, který si zcela po svém vysvětlil článek Reklama je byznys, žádná srandička (Respekt č.18).Jednalo se o rozhovor se mnou, nikoliv tedy o nějaké „public relations“ reklamní agentury. Rozhovor nenechala vytisknout ani agentura, ani její ředitel, nýbrž redaktor Respektu Tomáš Hořejší - jak už tomu v solidním tisku bývá.Agentury MARK/BBDO si vážím mj. i proto, že krátce po revoluci dala šanci celé řadě mladých lidí, aby z nich pomocí mezinárodních školení světové sítě BBDO vychovala skutečné odborníky. O tom, zda se to povedlo či nikoliv, vypovídá snad nejlépe postavení agentury na trhu a výsledky naší práce.Netvrdil jsem, že práci v reklamní agentuře může vykonávat každý, bez „žádného speciálního vzdělání“. Mluvil jsem za svou profesi (copywriter v kreativním oddělení). V tomto oboru se vskutku žádné vzdělání získat nedalo, protože reklama byla oficiální propagandou prezentována jako výplod imperialismu a jako takový nebyla na žádných školách vyučována. Pana Pecha omlouvá fakt, že jako emigrant toto možná neví.O mé odborné kvalifikaci snad dostatečně vypovídají (v rozhovoru ostatně zmíněná) ocenění: Cena nadace Light za novelu Ostrov (Radost 1992), cena české Asociace Reklamních Agentur za reklamní slogan a vysoce hodnocené přednášky o reklamě a marketingu pro Národní vzdělávací institut.Hluboce si vážím všech selfmademanů, kteří se dokázali tomuto umění či profesi…

↓ INZERCE

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc