Zákos
Ceaušeskovy buldozery mají stále nahozené motory. Jsou připraveny se na povel zakousnout do dalšího kusu Prahy.
Ceaušeskovy buldozery mají stále nahozené motory. Jsou připraveny se na povel zakousnout do dalšího kusu Prahy. Smělé trasy jejich pohybu vypracovávají v tichosti a rychlosti stále stejní technokraté; všechny dokumenty, podle kterých byl a je realizován Základní komunikační systém v Praze (ZÁKOS), stále platí. V této chvíli se zdá, že je všechno v klidu. Ale již zítra mohou letět do povětří další domy, třeba na Smíchově. Dočkáme se dne, kdy tohle všechno bude patřit už jednou provždy do muzea Prahy socialistické nepostavené?
V říjnu 1990 předala nezávislá komise expertů radě NVP „Závěrečné společné stanovisko“ nezávislé komise expertů k Zákosu stanovisko, v němž se požadovalo přehodnocení stávajícího Zákosu (o podrobnostech Respekt psal na podzim). To bylo ovšem nemilé překvapení pro členy zákosové lobby, kteří každému jednání přihlíželi. K této lobby patří otci a kmotři stávající koncepce a realizace Zákosu - Útvar hlavního architekta, Ústav dopravního inženýrství, Projektový ústav dopravních a inženýrských staveb, Útvar ústředního investora, Výstavba inženýrských staveb a Odbor dopravy magistrátu.
Záhy se začaly na scéně objevovat další, nevyžádané expertízy, iniciované zákosovou lobby: posouzení Zákosu, které lobby vydala pod hlavičkou Českého svazu stavebních inženýrů (ČSSI), za expertízu vydávaný rozhovor, který vedla s prof.W.Leutzbachem, dopravním expertem z Karlsruhe, expertíza německé firmy Hamburg-Consult, vypracovaná z podkladů, zpracovaných lobby,…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu