„Lidé mi začnou naslouchat, protože to je pozitivní příběh, který vypráví mladá zrzavá holka bez latinských názvů a bílého pláště,“ říká Kateřina Vacková. Před pár lety objela Česko s modely ženského hrudníku a varlat v tašce, aby se svými vrstevníky mluvila o rakovině, jíž sama onemocněla. Teď má autorka kampaně #prsakoule nachystané další projekty, třeba otevřít vlastní kliniku preventivní péče.
Do veřejného povědomí jste vstoupila před několika lety jako ta, která mluví o prsou a koulích. S kolika lidmi jste o nich mluvila?
Celkově o naši kampaň fyzicky zavadilo přes sto tisíc lidí, to znamená: přišli na náš seminář, setkali se s modely, prohmatali je. A mediální dosah je okolo dvou milionů lidí, kteří se dozvěděli, že nějaká kampaň #prsakoule existuje – navštívili naši webovku nebo viděli video na YouTube. Díkybohu jsem to nemusela zvládnout sama, pomáhal mi můj skvělý tým, protože tohle množství bych asi už nedala.
Sto tisíc lidí je velký vzorek. Umíme si tedy prsa a varlata prohmatat?
Neumíme. Zjistili jsme, že většina mužů a i žen si třeba myslí, že prsa jsou jenom okolo bradavek a dvorců a je pro ně objevnou informací, že sahají výš. Že je důležité prohmatat je od klíční kosti, směrem k podpažní jamce a až pod tu podprsenkovou rýhu. Celkově jsme viděli, že lidé nechodí na preventivní prohlídky, což je potvrzeno i ze statistik. V Česku jen každá druhá žena, přesně 57 procent, chodí na…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu