0:00
0:00
Politika12. 6. 201714 minut

Mířit přesně na srdce

Už víte, koho budete letos volit? Z vašeho Facebooku už to někdo zjišťuje a v pravý čas se ozve. S tím, co chcete slyšet.

Facebook musí někdo hlídat. (Louis Knight-Webb, v bílé košili)

Mladý počítačový nadšenec Louis bydlí v Londýně a poprvé měl jít volit až v roce 2020. Po Velikonocích ovšem nastala změna. Premiérka Theresa May oznámila národu, že rozpouští parlament o tři roky dřív a na červen svolává předčasné volby. Louis tak šel poprvé splnit svou občanskou povinnost už letos, v devatenácti letech.

Ne že by si nevěděl rady. Programátor Louis Knight-Webb patří mezi dobře informovanou a angažovanou mládež, která o politice přemýšlí možná víc než 99 procent spoluobčanů. I proto se kolem něj daly do pohybu následující věci.

↓ INZERCE

Dva dny po nečekaném avízu z Downing Street zavítal Louis na jedno uvolněné večerní debatní fórum věnované tomu, jak s dnešní politikou hýbou informační technologie. A právě tam, během série příspěvků o zákeřnostech kampaní přes internet a sociální sítě, přišel Louisův starší známý Sam Jeffers s nápadem, na kterém od té doby pracují s dalšími nadšenci ve dne v noci.

Kdyby stejný nápad dostali o rok dřív, možná prý mohli zachránit Británii v EU nebo odrazit nástup Donalda Trumpa. Takže o co vlastně jde?

Rybář, nebo patriot?

Sam nejdřív na večírku mluvil o tom, co všichni přítomní tak nějak tušili nebo už někde zaslechli, ale co si málokdo uvědomuje v plné šíři – a sice že politický marketing prošel během pár posledních let radikální proměnou. Zaprvé, na Facebooku a na internetu se doslova válí kvanta dat o miliardách lidí, jimž lze díky tomu daleko lépe porozumět. Zadruhé, přes stejný Facebook lze s voliči snadno a…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc