Zlepšete kvalitu – jinak budeme nakupovat v Německu
Výrobci, dovozci a prodejci by měli honem rychle udělat něco s kvalitou potravin (i mnohého nepotravinářského zboží). Jinak se mohou dočkat toho, že budou lidé houfně jezdit nakupovat do zahraničí, hlavně do Německa.
Na českém trhu se prodává hodně levného, nepříliš kvalitního zboží. O takové zboží je poměrně velký zájem, lidé často preferují větší množství něčeho méně kvalitního než menší množství kvalitnějšího. Jenže bohužel je faktem – a nedávno publikované testy to prokázaly – že totéž zboží (myšleno stejný výrobce a stejné typové označení) prodávané na různých trzích může být různě kvalitní, bez ohledu na cenu.
Již dříve se hovořilo třeba o Coca-Cole, která je pro některé trhy slazena cukrem, pro jiné glukózovo-fruktózovým sirupem. Poprvé se o tom hovořilo v souvislosti s Mexikem, kdy Mexičané vyráželi do USA koupit si svůj oblíbený nápoj v kvalitnější, cukrem slazené verzi. Podobný rozdíl byl mezi Coca-Colou prodávanou v Česku (cukr) a na Slovensku (sirup). Tady jsme patřili ještě do té „lepší“ skupiny.
Celý příspěvek si můžete přečíst ZDE.
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].