Petr Fiala odložil dýmku, sundal sako a „navlékl“ si fotbalový dres. Pomůže mu nová strategie vyhrát volby?
Premiér se rozhodl „šlápnout na plyn“, říkají Respektu lidé z jeho týmu. Proč se k tomu odhodlal, jak to bude vypadat a co na to říkají odborníci na marketing?
„Rodri je rozdílový hráč,“ napsal Petr Fiala na svůj účet na sociální síti X den po vyhlášení výsledků ankety Zlatý míč pro nejlepšího fotbalistu planety letos koncem října. Vysloužil si tím pozvánku do populárního fotbalového podcastu a v rozhovorech se ho novináři najednou začali ptát na to, jak by svoji vládu popsal fotbalovou terminologií. („Někdy jsem bohužel i trenér. Raději bych byl jenom kapitán,“ pokusil se komentovat svou roli ve vládě pro Deník N.)
Kromě toho občas odloží sako a jen tak, skoro neformálně – v bílé košili bez kravaty – se nechal vyfotit pro současnou kampaň „Spolu děláme, co je třeba“, kterou chce vláda zažehnat dlouhodobé výtky médií a politologů, že veřejnosti dostatečně nevysvětluje a „neprodává“ své různorodé kroky. V diskusním pořadu Otázky Václava Moravce pak premiér prohlásil, že mu k završení práce „čtyři roky nestačily, potřebuje osm let, pak budeme mít platy jako v Německu“, z legrace se prohlásil za supermana a zmínil, že Spolu bude mít v čase příštích voleb 30 procent.
Ze všech zmíněných věcí mezi veřejností nejvíc rezonuje slib (nebo „pozitivní vize“, na kterou jej předseda vlády později zkorigoval) německých platů, odborníky a komentátory zase zaujala především náhlá změna vystupování předsedy vlády. Byl to jeho nápad, nebo jde o tah zkušených politických marketérů? A má „Fiala 2.0“ šanci na úspěch?
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu