Veřejnoprávní soda
Pro českou televizní zábavu je tato situace typická: provokativní, černý humor, za jehož vyznavače se Češi rádi vydávají, zmizel z velkých televizí zpátky do divadel a v poslední době se stěhuje na internet nebo kabelové kanály. Proč tomu tak je, když v 90. letech se zmiňovaná Česká soda stala fenoménem, sledovalo ji deset procent diváků, její sestřih se stal svého času hitem tuzemských kin a teď také čerstvě bujícího trhu s DVD?
„A tohle znáte?“ Herec a komik Petr Čtvrtníček má před sebou laptop a pro opodál sedícího Milana Šteindlera a Davida Vávru v něm na YouTube spouští několikaminutové video původem z holandské televize. Na něm moderátor jakési diskusní relace s postiženými lidmi dostává najednou nekontrolovatelný záchvat smíchu. Stačilo, že jeden z hlavních hostů pořadu – vykastrovaný muž – spustí svůj příběh výraznou fistulí. „To fakt není hraný,“ ubezpečuje Čtvrtníček a všichni tři se dobře baví.
Je druhé prosincové pondělí a zmíněná trojice si u YouTube krátí přestávku mezi natáčením dalších dílů proslulé parodie televizní výuky němčiny Alles gute. Děje se tak po osmileté přestávce, kdy kultovní pořad Česká soda i s Alles gute zmizely z programu ČT 2. Ani teď se ale Čtvrtníček, Šteindler a Vávra do veřejnoprávního média nevracejí. Dvanáct nových dílů Alles gute si u nich objednala internetová televize Stream.cz.
Česká televize musí plnit mnohem víc úkolů než dřív.Nutno dodat, že pro českou televizní zábavu je tato situace typická: provokativní, černý humor, za jehož vyznavače se Češi rádi vydávají, zmizel z velkých televizí zpátky do divadel a v poslední době se stěhuje na internet nebo kabelové kanály. Proč tomu tak je, když v 90. letech se zmiňovaná Česká…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu