0:00
0:00
4. 7. 20086 minut

Řež, a neměř více

Jisté podezření mohl mít člověk už delší čas, po minulé parlamentní schůzi jde ovšem o skálopevnou jistotu. Za tristní poměry na zdejších silnicích nemůže primárně nedostatek policistů, chabá řídící práce jejich velitelů či malé vybavení silničních hlídek, jak se pořád omílá.

Autor: Respekt
Autor fotografie: Pavel Reisenauer Autor: Respekt
↓ INZERCE

Jisté podezření mohl mít člověk už delší čas, po minulé parlamentní schůzi jde ovšem o skálopevnou jistotu. Za tristní poměry na zdejších silnicích nemůže primárně nedostatek policistů, chabá řídící práce jejich velitelů či malé vybavení silničních hlídek, jak se pořád omílá. Hlavní problém je jinde: spočívá v neochotě parlamentní většiny uznat silniční pirátství jako problém a důsledně jej řešit. Jde to tak daleko, že poslanci v jakési nepsané koalici včetně členů vlády dělají vše pro to, aby řešení jednoho z největších a bezkonkurenčně nejtragičtějších problémů současného Česka zablokovali.

Popletený Řebíček

Silná slova? Ani ne. Stačí si připomenout tři roky starý příběh jednoho parlamentního rozhodování. Na začátku stálo hlasování pro bodový zákon a další změny, které měly odstartovat kýženou nápravu na českých silnicích. Mimo jiné šlo o větší pravomoci obcí bojovat se silničními piráty vlastními prostředky. Některé z radnic nakoupily měřiče a posílily obecní policii, jiné se dohodly se soukromými firmami, aby měření rychlosti provozovaly na zakázku. Druhé řešení se nabízelo: vidina vlastního zisku měla soukromníky motivovat k maximální aktivitě, po níž tady přece kdekdo roky volá. A pokud mohou soukromníci už léta vydělávat na exekucích, proč by nemohli provozovat silniční radary, zněla prostá úvaha.

Jenže tenhle slibný plán vzal rychlý konec. Napřed politici včetně…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc