Řež, a neměř více
Jisté podezření mohl mít člověk už delší čas, po minulé parlamentní schůzi jde ovšem o skálopevnou jistotu. Za tristní poměry na zdejších silnicích nemůže primárně nedostatek policistů, chabá řídící práce jejich velitelů či malé vybavení silničních hlídek, jak se pořád omílá.


Jisté podezření mohl mít člověk už delší čas, po minulé parlamentní schůzi jde ovšem o skálopevnou jistotu. Za tristní poměry na zdejších silnicích nemůže primárně nedostatek policistů, chabá řídící práce jejich velitelů či malé vybavení silničních hlídek, jak se pořád omílá. Hlavní problém je jinde: spočívá v neochotě parlamentní většiny uznat silniční pirátství jako problém a důsledně jej řešit. Jde to tak daleko, že poslanci v jakési nepsané koalici včetně členů vlády dělají vše pro to, aby řešení jednoho z největších a bezkonkurenčně nejtragičtějších problémů současného Česka zablokovali.
Popletený Řebíček
Silná slova? Ani ne. Stačí si připomenout tři roky starý příběh jednoho parlamentního rozhodování. Na začátku stálo hlasování pro bodový zákon a další změny, které měly odstartovat kýženou nápravu na českých silnicích. Mimo jiné šlo o větší pravomoci obcí bojovat se silničními piráty vlastními prostředky. Některé z radnic nakoupily měřiče a posílily obecní policii, jiné se dohodly se soukromými firmami, aby měření rychlosti provozovaly na zakázku. Druhé řešení se nabízelo: vidina vlastního zisku měla soukromníky motivovat k maximální aktivitě, po níž tady přece kdekdo roky volá. A pokud mohou soukromníci už léta vydělávat na exekucích, proč by nemohli provozovat silniční radary, zněla prostá úvaha.
Jenže tenhle slibný plán vzal rychlý konec. Napřed politici včetně…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu