Jak se pečou volby
Mítinky, bouřlivé debaty, vřelá objetí s pop hvězdami, sliby – vždyť jsme to všechno viděli už několikrát. A přece je ta letošní kampaň, která se minulý týden přelila do své horké fáze, jiná než ty předchozí.
Mítinky, bouřlivé debaty, vřelá objetí s pop hvězdami, sliby – vždyť jsme to všechno viděli už několikrát. A přece je ta letošní kampaň, která se minulý týden přelila do své horké fáze, jiná než ty předchozí. Přes nářky nad agresivitou či bezobsažností je to konečně normální kampaň v normální zemi. Nejde jen o profesionální grafiku, dobře zorganizované sjezdy, programy na CD-ROM či dobrovolníky obcházející voliče dům od domu. Ta hlavní zpráva je, že strany vlastně letos poprvé pořádně naslouchají voličům.
V podkroví malostranského sídla ODS na Jánském vršku je rozlehlá místnost, jejíž tvar lze nejlépe popsat jako nepravidelný mnohoúhelník. Na jedné stěně plane na plakátu ohnivá zkratka KSČSSD, z protějšího rohu se vedle Jaromíra Jágra povzbudivě usmívá nadživotně velká hlava Angely Merkelové. Malými okny je vidět Pražský hrad, z oken na druhé straně místnosti se lze pokochat pohledem na svěže jarní a rozkvetlou zahradu na nádvoří paláce. Židle mají modré potahy, před předsednickým stolem jsou dvě řady stolů naskládané do tvaru písmene u.
Je poledne a uzavřená porada volebního štábu právě skončila. Šéf reklamního studia Chapiteau Milan Němeček a hlavní manažer ODS Jaroslav Jurečka debatují nad návrhy nových plakátů s usmívajícím se Mirkem Topolánkem. Politik tu není žádný, všichni političtí členové štábu rozjíždějí v regionech „horkou fázi“ kampaně – kdo je…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu