Řecko je další zemí, kterou převrátila vzhůru nohama televizní „reality show“ Velký bratr. Každý večer v devět hodin zasedaly loni miliony řeckých diváků před obrazovky, aby sledovali, co se „skutečně“ děje mezi dvanácti aktéry, žijícími v uzavřeném domě pod nepřetržitým dohledem televizních kamer. Nudné blábolení dvanácti lidí s příznaky ponorkové nemoci strhlo všechny rekordy ve sledovanosti a jeho aktéři se stali za 113 dní mediálními hvězdami. O letošní karnevalové sezoně patřila maska vítěze loňského Velkého bratra hned po Usámovi bin Ládinovi k nejpopulárnějším. Je jasné, že takový úspěch vyzývá k napodobení. V březnu proto odstartovaly hned dva nové programy: „Big Brother 2“ a „Bar“ na dvou konkurenčních komerčních kanálech. Dalo by se očekávat, že se zájem veřejnosti vytratí a sledovanost klesne, stal se však pravý opak. O pozornost se oběma pořadům totiž v nečekané míře postaralo televizní zpravodajství. Komerční rozhlasové stanice a bulvární noviny komentují od začátku každý pohyb (v podstatě nehybných) aktérů pořadu, nyní se k nim ale přidalo se svými komentáři i zpravodajství všech komerčních televizních kanálů. Dalo totiž prostor všem kritikům Velkého bratra a těch je v Řecku požehnaně. První se ozvali odmítnutí zájemci o pobyt v televizním akváriu, kteří obvinili televizní stanice z úplatkářství a protekce při výběru hrdinů pořadu. Svou objektivitu přitom řecké komerční kanály hájí jen těžko. Jako všechny soukromé televize totiž věnují jistou část…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu