Tisk v historii posledního století několikrát oslabil svou pozici. Nejprve přišel aktuálnější rozhlas. Tisk přetrval, další mezník ale nastal s příchodem televize. Text a fotografie na papíře byly zatlačeny do ústraní a dnes nastává další útok - boom internetových médií. Podle vyhledávače www.seznam.cz dnes u nás existuje bezmála tisíc internetových časopisů. S rozšířením telekomunikačních služeb mohou ovládnout trh a uštědřit vlivu tištěných médií ránu z milosti.
Dvě obrazovky stačí
Průkopníkem internetových médií je Neviditelný pes Ondřeje Neffa, který se s necelými desetitisíci čtenáři denně stále drží mezi velikány českého internetu, po třech letech existence má však již velkou konkurenci (žebříček sledovanosti internetových médií a dalších webových stránek lze najít na adresách http://audit.dcci.cz a http://web.navrcholu.cz). Mezi časopisy je také mnoho studentských titulů, což je zákonité, neboť studenti se vyskytují na internetu nejčastěji. Zaměření titulů je pestřejší než v normální trafice. Trafiky jsou ovšem na internetu také a mají oproti těm „nevirtuálním“ různé výhody. Neplatíme v nich a mají třeba fulltextové prohledávání všech titulů: zajímáme-li se třeba o Václava Klause, zadáme jeho jméno a v našem počítači by o něm měly vyjet všechny články z archivu trafiky. V Klausově případě by to ovšem nefungovalo, protože jeho jméno je obsaženo v příliš velkém počtu…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu